Mic dejun delicios pentru alergători

Mic dejun delicios pentru alergători

Mic dejun gustos pentru alergătorii amatori și nu numai

Pentru că postez articole pe un blog personal, clar toate informațiile pe care le vei găsi aici sunt subiective, deformate, interpretate și reinterpretate de o minte, în speță mintea mea, care are niște preferințe, experiențe și mecanisme de orientare în realitate. Deci, voi vorbi despre un mic dejun preferat de mine, care am observat că este cel mai potrivit, mai ales în zilele cu activitate fizică.

S-o iau cu începutul. Am mâncat la mic dejun tot ce se poate mânca, începând cu ouă pregătite în orice fel: omletă, ochiuri, fierte până la pâine prăjită cu unt, dulciuri după tipicul tărilor vestice, nimic în multe alte cazuri, etc. Ce am constatat? Că atunci când nu mănânc nimic la mic dejun am energie la începutul cursei de alergare, mă deshidratez mai repede decât atunci când mănânc totuși ceva și spre finalul antrenamentului mă lasă puterile. Oricum, între a mânca ouă prăjite și a nu mânca nimic, aș alege să nu mănânc nimic. Un mic dejun încărcat te face de piatră și îți consumă toată energia, pe care ar fi trebuit s-o consume alergatul, deci nu-i o alegere înțeleaptă, cel puțin pentru mine.

Singurul mic dejun care mie mi se potrivește mănușă este acel mic dejun format din fructe, mai multe fructe combinate și eventual mixate într-un blender. Înainte să mă înscriu în www.scoaladeslabit.ro obișnuiam să combin fructele de pădure cu orez integral sau alte cereale integrale fierte și ieșea ceva consistent, nici cal, nici măgar, dar bun la gust. De-o vreme nu mai combin fructele cu cerealele, ci le consum pur și simplu ca smoothie. Îmi dau energie și mă simt sătulă vreo 4-5 ore după acest frugal mic dejun, cu condiția ca până la următoarea masă să beau apă. După cum am observat mai recent, apa consumată după o masă ușoară îmi mărește rezistența la foame.

Smoothie-urile mele preferate sunt următoarele:

  1. Banană, kiwi, măr, gutuie, fructe de pădure. La fiecare porție pun apă, după ochi. În unele dimineți, când îmi este foame, prefer smoothie-ul mai dens și pun mai puțină apă. Alteori îl fac mai apă-chioară, cum zicea bunică-mea și îl beau ca pe suc, just for fun
  2. Banană, pară, strugure.
  3. Ananas, kiwi, banană, rodie

mic dejun 

Chiar și fructele se combină după o schemă anume. Nu se combină banana cu kiwi sau cu citricele, nu mă întreba de ce, posibil din cauza modului în care se digeră fiecare, n-am habar. Am luat informația și am pus-o în aplicare exact așa cum mi-a zis-o nutriționistul, uneori nu-mi bat capul cu explicații, pe care nu le pot ține minte multă vreme și mai rău mă confuzează. Unde nu-i meseria mea, întreb un specialist și purced ca atare.

Tot din scoaladeslabit.ro mi-am făcut obiceiul să beau apă dimineața. Nu de alta dar, în timpul unei zile, mai ales aglomerate, băutul apei rămâne pe locul ...5,6,7. oOicum nu mi-am format obiceiul să beau apă când nu îmi este sete, doar ca să beau. Mai ales acum, când mi-e frig aproape toată ziua, gândul că trebuie să beau apă îmi produce o stare de disconfort psihic. Cred că băutul apei dimineața, imediat după trezire este un lucru util. Atunci chiar simt că mă hidratez, corpul cere apă și îi dau.

Deci, beau apă pe burta goală, încetul cu încetul, într-un ritm similar cu ritmul în care mi-ar plăcea să-mi duc zilele: încet, liniștit, plăcut, relaxat. Dimineața, chiar am impresia că timpul aleargă cu o viteză mult mai redusă, parcă ar avea piciorul pe frână și ar merge cumva cu viteza a doua a unei mașini vechi.

Un mic dejun alcătuit din fructe are mai multe avantaje:

  1. Îmi dă energie;
  2. Îmi ia doar 10 minute să-l pregătesc, mai mult îmi ia să-l mănânc și să spăl vasele;
  3. Îmi dă voie să gândesc, pentru că este simplu și nu necesită efort din partea corpului să-l digere, deci nu mă simt ca după 10 sarmale;
  4. Mă ajută să duc un antrenament la bun sfârșit;
  5. Mă scapă de cearcăne....glumesc!!! dar chiar simt că pielea arată mult mai bine.

Legat de ultimul bullet, am și eu momentele mele când o prostiuță mă convinge să schimb un obicei. Citesc ceva sau aud ceva și mi se pare gheșeftul gheșefturilor și pun în aplicare imediat.

Totuși ouă prăjite cu murături comparativ cu smoothie? Apă pe burta goală și un smoothie? Pare ceva puțin mai sănătos și mai aproape de ceea ce corpul cred că ar vrea să fie hrănit. Și de ce nu ar dispărea și cearcănele? Poate chiar și celulita!!! Există o explicație. Un mic dejun format din apă și smoothie bogat in zaharuri naturale îți redefinește gustul pentru dulce. E atâta dulce în acel mic dejun, încât nu mai ai nevoie pe timpul zilei să mănânci prăjituri, nu mai ai același apetit pentru zahăr. Și, ușor-ușor, zahărul rafinat dispare din peisaj și apare tinerețea, sănătatea, vigoarea și fermitatea. Cu puțin ajutor de pe terenul de alergare sau din sala de fitness.

Idealul idealului pentru mine ar fi să mă trezesc dimineața foarte devreme, să beau apă în neștire, să compun un smoothie glorios, să alerg 1h și apoi să merg la job. Asta ar fi pentru mine o dimineață perfectă și un boost extraordinar pentru întreaga zi. Sigur n-aș mai avea nicio depresie, nicio nemulțumire, nicio așteptare utopică și m-aș concentra pe lucrurile extraordinare care mi se întâmplă într-o zi oarecare și de care, uneori, nu sunt pe deplin conștientă.

Revenind la mic dejun, chiar mi se pare că mâncarea cea mai bună este cea mai simplă și cea mai ușor de gătit. Mai ales dacă este construită din ingrediente proaspete și neapărat dulci, cum este cazul unui smoothie. Dacă cumva mi se mai face foame, apelez la niște stafide sau curmale uscate. Prefer stafidele pentru că nu sunt tratate cu zahăr adăugat, cum sunt alte fructe exotice uscate și sunt ușor de găsit la orice supermarket. Stafidele mi se par extraordinare la gust și mă simt plină de vitalitate după 10-20 de bobițe din adorabilele fructe uscate. Iubesc strugurii și de aceea prefer să mă îndulcesc în a doua parte a zilei sau atunci când mi-e foame cu stafide. Uneori adaug stafide în smoothie-ul de la mic dejun. Why not?